MediaHub

The next generation smart media management

Kernfuncties

De MediaHub verzamelt en verwerkt alle vormen van digitale content; video, foto, audio, tekst en digitale bestanden. Dit kan op diverse manieren en uit vele bronnen. Eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

 

Zo verwerk je user generated content, publieke bijdragen, partner bijdragen, posts op sociale media, XML/RSS/FTP feeds. Uiteraard zijn geavanceerde API-koppelingen ook mogelijk.

De MediaHub brengt media management naar een nieuw niveau. Slim, flexibel en krachtig. Organiseer je volledige digitale workflow, efficiënt en gebruiksvriendelijk. Met het uitgebreide redactiesysteem krijgt elke persoon op maat rollen en rechten. Zo bouw je een dynamisch netwerk op waarin medewerkers samenwerken, maar ook freelancers, vrijwilligers en mediapartners kunnen onderdeel van het netwerk worden.

 

Tijdens de hele digitale workflow staat metadatering van content centraal. Dit gebeurt efficiënt on the flow met een paar klikken en waar mogelijk geautomatiseerd. De krachtige Graph database biedt ongekende mogelijkheden om ook metadata op te slaan over relaties; tussen content, locaties, personen, evenementen, organisaties, klanten et cetera. De MediaHub heeft diverse slimme tools om op basis van de metadata alle mediakanalen te voorzien van content en de inhoud dynamisch te programmeren.

De MediaHub biedt uitgebreide mogelijkheden voor cross mediale distributie naar alle mogelijke kanalen: websites, narrowcasting, mobiele app, TV-applicaties, lineair TV kanaal, webTV kanaal, sociale media, widgets en nieuwsbrieven.

 

Het gaat niet alleen om massale distributie. Steeds belangrijker wordt interactie met de doelgroep, personalisatie en lokalisatie van content en het geven van aanbevelingen. De MediaHub is er op ingericht om dit te faciliteren. De volgende sociale mediakanalen kunnen worden voorzien van content: Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Tumblr, WhatsApp, Soundcloud, Flickr en Instagram. Op verzoek van klanten kunnen ook andere sociale media gekoppeld worden.

Essentieel zijn de datacollectie en statistieken. Wat is het bereik via de verschillende kanalen, welke interactie ontstaat met welke doelgroep en klanten?

 

De MediaHub collecteert alle data waar dat mogelijk is en biedt statistieken. Deze data kunnen ontsloten worden voor big data analyses en marketeers.

Kernfuncties

Multi Content Sourcing

De MediaHub verzamelt en verwerkt alle vormen van digitale content; video, foto, audio, tekst en digitale bestanden. Dit kan op diverse manieren en uit vele bronnen. Eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

 

Zo verwerk je user generated content, publieke bijdragen, partner bijdragen, posts op sociale media, XML/RSS/FTP feeds. Uiteraard zijn geavanceerde API-koppelingen ook mogelijk.

Smart Media Management

De MediaHub brengt media management naar een nieuw niveau. Slim, flexibel en krachtig. Organiseer je volledige digitale workflow, efficiënt en gebruiksvriendelijk. Met het uitgebreide redactiesysteem krijgt elke persoon op maat rollen en rechten. Zo bouw je een dynamisch netwerk op waarin medewerkers samenwerken, maar ook freelancers, vrijwilligers en mediapartners kunnen onderdeel van het netwerk worden.

 

Tijdens de hele digitale workflow staat metadatering van content centraal. Dit gebeurt efficiënt on the flow met een paar klikken en waar mogelijk geautomatiseerd. De krachtige Graph database biedt ongekende mogelijkheden om ook metadata op te slaan over relaties; tussen content, locaties, personen, evenementen, organisaties, klanten et cetera. De MediaHub heeft diverse slimme tools om op basis van de metadata alle mediakanalen te voorzien van content en de inhoud dynamisch te programmeren.

Cross Media Distributie

De MediaHub biedt uitgebreide mogelijkheden voor cross mediale distributie naar alle mogelijke kanalen: websites, narrowcasting, mobiele app, TV-applicaties, lineair TV kanaal, webTV kanaal, sociale media, widgets en nieuwsbrieven.

 

Het gaat niet alleen om massale distributie. Steeds belangrijker wordt interactie met de doelgroep, personalisatie en lokalisatie van content en het geven van aanbevelingen. De MediaHub is er op ingericht om dit te faciliteren.

 

De volgende sociale-mediakanalen kunnen worden voorzien van content: Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Tumblr, WhatsApp, Soundcloud, Flickr en Instagram. Op verzoek van klanten kunnen ook andere sociale media gekoppeld worden.

Datacollectie & Statistieken

Essentieel zijn de datacollectie en statistieken. Wat is het bereik via de verschillende kanalen, welke interactie ontstaat met welke doelgroep en klanten?

 

De MediaHub collecteert alle data waar dat mogelijk is en biedt statistieken. Deze data kunnen ontsloten worden voor big data analyses en marketeers.

De MediaHub faciliteert en inspireert samenwerking.

De MediaHub faciliteert de complete digitale workflow van alle soorten digitale media:

✓ Invoer en bewerking

✓ Koppeling met kwaliteitsbronnen

✓ (Automatisch) verzamelen van content

✓ Redactievoering

✓ Crossmediale distributie

✓ Interactie met publiek en partners

✓ Monitoren content gebruik en interactie

✓ Analyseren

mediahub-workflow

Ontdek wat er mogelijk is met de MediaHub

Bekijk de cases

De kern

De kern van de MediaHub wordt gevormd door een zeer krachtige Graph database. Hiermee zijn massieve contentverwerking en grootschalige datacollectie en -analyse mogelijk. Bovendien is deze Graph database flexibel uit te breiden zodat er meer data in opgenomen kan worden.

Je MediaHub-omgeving is in feite dus één rijke informatiebron vol verbindingen. Met onze API is het mogelijk om deze verbindingen optimaal te benutten.

API

Wij werken met één API waarmee alle functionaliteit in de backend gebruikt kan worden. Deze API is er helemaal op ingericht om koppelingen te kunnen maken met andere databases, backends en frontends. Daarmee is de MediaHub zeer geschikt voor creatieve bureaus en ICT-bedrijven die frontend applicaties willen ontwikkelen. Wij gaan graag met je in gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

Workflow

Met de MediaHub kun je digitale workflows van redacties optimaal en flexibel inrichten. Per gebruiker bepaal je heel eenvoudig de rechten, rollen en mogelijkheden. Zo bouw je een redactiestructuur op die bij jouw organisatie past. Je kunt zelfs externe partners onderdeel maken van jouw workflow. Even snel iets aanpassen? Elke gebruiker kan overal en altijd via internet inloggen op de MediaHub.

Backend

De MediaHub is een backend systeem. Traditioneel zijn backends en frontends aan elkaar gekoppeld. Bijvoorbeeld een content management systeem dat gekoppeld is aan een website. Om cross mediaal te kunnen communiceren betekent dit dat je in de praktijk verschillende systemen gebruikt, omdat je via verschillende kanalen je content wilt verspreiden. Dat is niet alleen arbeidsintensief omdat je meerdere keren moet invoeren, maar zorgt er ook voor dat er verschillende bronnen zijn van waaruit de content verzameld wordt. De MediaHub brengt alle content op één centrale plaats bij elkaar en met een paar klikken verspreid je de content cross mediaal.

De MediaHub kan uitstekend integreren met bestaande content management systemen voor websites. De MediaHub kan deze systemen via de API voeden of juist uitlezen. Zo voorkom je dubbele invoer en is het duidelijk wat de bron is. Voor WordPress is een plug-ins beschikbaar waarmee integratie zeer eenvoudig wordt.

Graph database

Met de komst van social media en aanverwante trends als big data is de hoeveelheid data die we vastleggen enorm gestegen. De kracht van al deze data kan pas echt benut worden als we in staat zijn om de data te verbinden. Traditionele databases waren vooral gericht op het opslaan en opvragen van informatie. Ze waren echter niet in staat om de context weer te geven van informatie.

Een Graph database is een database die primair bedoeld is om de relatie tussen informatie op te kunnen slaan en analyseerbaar te maken. Op basis van die relaties kunnen verbanden en patronen ontdekt worden.

Dat relationele karakter van informatie is ook sterk van toepassing op de MediaHub, waarbij de ene gebruiker informatie deelt met de andere en in het contact met anderen zijn content weer verder verspreidt. Ook Graph Search van Facebook en Knowledge Graph van Google zijn gebaseerd op dit principe.

Grootschalige data-analyse

De Graph database structuur van de MediaHub is zeer geschikt voor grootschalige data-analyse. Van doelgroepen en zelfs individuen.

Er kunnen koppelingen gemaakt worden met andere backend systemen (CRM, asset management, e-commerce platformen) of social media platformen zoals Facebook waardoor een rijkere database ontstaat voor nog  betere en rijkere data-analyse. Ook personalisatie en lokalisatie van content worden hiermee mogelijk.

Businesspartnerships

Om de grenzeloze mogelijkheden van de MediaHub optimaal te kunnen benutten, werken wij bij voorkeur samen met businesspartners. Bijvoorbeeld voor de levering van frontends, de koppeling van systemen, big data analyses of om gezamenlijk nieuwe diensten en toepassingen te ontwikkelen.

Daarnaast werken wij graag samen met integratiepartners die de MediaHub kunnen integreren in bestaande media- en bedrijfsprocessen waarbij diverse koppelingen met andere (legacy) systemen gemaakt moeten worden.

Zie jij kansen voor jouw organisatie om een succesvol businesspartnership met ons aan te gaan? Neem dan contact met ons op. We kijken ernaar uit de mogelijkheden met je te onderzoeken.

Zie jij kansen voor een businesspartnership?

Neem contact met ons op

Deze organisaties gingen je reeds voor:

Contentpartners

Wij werken samen met organisaties die via de MediaHub content aanbieden en verspreiden naar klanten van de MediaHub. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de NOS Nieuwsminuut.

Daarnaast zijn er ook organisaties waarmee wij een technische koppeling met de MediaHub hebben gemaakt om data en content uit te wisselen, zoals bijvoorbeeld Meteogroup.